Op de helft van de helft - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lisanne Vliet - WaarBenJij.nu Op de helft van de helft - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lisanne Vliet - WaarBenJij.nu

Op de helft van de helft

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Januari 2014 | Brazilië, São Paulo

Oi,

Tudo bem?

Met mij gaat alles prima en aangezien vorige blogje alweer ruim een week geleden is, en Anne Wolf een beetje aandrong, werd het hoog tijd voor een nieuwe!

Laat ik maar beginnen bij het einde van de vorige blog!

Na mijn eerste lesdag waren Nataly en ik meteen uitgenodigd door Caro (een meisje die onze lessen volgt, maar eigenlijk al te goed Engels kan) om mee te gaan naar een shopping mall. Dit hebben we natuurlijk gedaan (liquidação = uitverkoop = heel belangrijk om te onthouden!). Hier begon mijn zoektocht naar de perfecte Havaianas, echter hadden ze steeds als ik mooie zag mijn maat niet. De dag erna zijn we met Carol naar Rua 25 de marco geweest. Dit zijn steile maar gezellige straatjes waar ze vanalles verkopen voor feesten en partijen. Zo ben ik ook in de grootste carnavalswinkel van Sao Paulo geweest, supervet! Het aanbod is ongeveer het 6-voudige van ons Roosendaalse SEP en heel het plafond hangt vol met meeeega grote versiersels voor aan wagens, zoals plastic ijsjes van 3 meter groot, maskers, snoepjes, noem het maar op! Wat me hier ook opviel dat Brazilië erg goed is in banen creëren! Toen ik mijn prinsessenkroontje en braziliaans vlaggetje wilde afrekenen moest ik deze eerst aan een mevrouw geven, die schreef een bonnetje, vervolgens moest ik dit bonnetje afgeven bij mevrouw nummer 2 zodat ik kon betalen en bracht mevrouw nummer 1 mijn artikelen naar mevrouw nummer 3. Nadat ik had afgerekend bij mevrouw nummer 1 kon ik met een nieuw bonnetje wandelen naar mevrouw nummer 3, van wie ik mijn spulletjes in een zakje meekreeg, mét een nieuw bonnetje! In Rua 25 de Marco vind je ook talloze winkels die bedoeld zijn voor zwangere vrouwen. Winkels vol met versiersels, doosjes, snoepjes, prullen om snoepjes in te doen, cupcakehouders, bakproducten, noem het maar op, om mee te geven aan de gasten die op kraamvisite komen. De zus van Carol is zwanger dus ik ben in ongeveer 6 van deze winkels geweest.
Als laatste zijn we naar de Mercado Muncipal geweest. Een heel mooi en groot gebouw waarin zich een grote fruit en kaasmarkt bevindt. Hier hebben we exotisch fruit geproefd waarvan ik helaas de naam ben vergeten en hebben we gegeten bij het beste lunchcafe van de regio! Ik heb een typisch Braziliaanse Bolinho Bacalhau geprobeerd en dit was erg lekker, met ketchup! Nataly ging voor een, ook typische, Pasteís. Carol nam een broodje die meer vlees bevatte dan brood. Ik vond het niet heel smakelijk ogen maar om de minuut kwam er wel een ober voorbij die dit broodje vleesbonk ging uitserveren.
Helaas moesten we op tijd naar huis aangezien woensdag Carols dag was dat ze alleen tussen 9 en 5 mag autorijden. Iedereen in Sao Paulo en omstreken heeft zo'n dag, zodat ze de verkeersdrukte een beetje kunnen beperken tijdens de spits. Als ze je pakken heb je een flinke boete te pakken en gaan er punten van je rijbewijs af.

Donderdag had ik weer een lesdag en dit was erg leuk! Ik heb de present simple uitgelegd wat resulteerde in wat verwarring (you have the pencil, I am a pencil!)
Die avond zijn we naar Rodrigo getreind met de insteek om weer naar Augusta te gaan. Vale uit Chili en Andres uit Uruguay waren er ook bij. Mijn geluk kon niet op in de eerste instantie, want ik zat dit keer echt in een taxi opweg naar Augusta! Echter werden wij ergens anders afgezet dan het andere groepje in de taxi. Ik was dus alleen met Vale en Nataly, die iets meer dan aangeschoten waren. Na 2 uur wachten had Rodrigo ons eindelijk gevonden en namen we een taxi naar de rest.. dachten we. Ronald was pleite en Andres was zijn shirt kwijt. Ook werd een van de vrouwen een beetje ziek dus heb ik ze meegenomen naar huis. Achja.. progressie, ik heb iig al in Augusta street gestaan. Toen Rodrigo thuis kwam (zonder Ronald, die was nog steeds zoek) zijn we met Vale naar een 24/7 sushi cafe geweest.. Wát een uitvinding!

Vrijdag bestond uit een BurgerKing uitkater lunch. 's Avonds was iedereen erg moe maar hebben we toch besloten om weer op stap te gaan. En jawel.... ik ben 2 clubs binnengeweest! Het was erg vet!

Zaterdag werden Nataly en ik na 1,5 uur slaap gewekt door Vale en Andres omdat we naar het strand zouden gaan. Op de terminal bleek echter dat de volgende bus pas over 4 uur zou gaan dus zijn we maar met de metro naar Paulista av. gegaan om wat te wandelen en te lunchen.
De busrit naar het strand duurde 2 uur en was erg comfortabel. Met een bootje werden we naar het strandje gebracht en voor 30 reais hadden we ook nog eens toegang tot een camping. Naja, een zandveld met vieze wc's en kippen die uit wanhoop zichzelf kaalplukken. Vale had een tent meegenomen die precies groot genoeg was voor onze spullen, maar waarin we toch echt met zn 4en moesten slapen. Het strand zelf was heerlijk, met goede muziek op de achtergrond en weinig toeristen. Die nacht moesten we er toch echt aan geloven en propten we ons in het 1,5 persoonstentje. Dit leek nog best goed te gaan maar na 2 uur hebben we toch maar democratisch besloten om Andres eruit te knikkeren. Niet dat het daar veel beter op werd maar a la. We hadden de wekker heel vroeg gezet om de zonsopgang te zien. Helaas ging dit gepaard met een regenbui, maar het was wel mooi! Daarna nog was uurtje op het strand geslapen en de bikini's aangetrokken om te zonnen en te zwemmen. Gelukkig ontmoette ik een lief vrouwke dat een beetje Engels sprak, en mocht ik als albino zijnde bij haar onder de parasol. Het water was heerlijk warm en helder, echt genieten!

S middags gingen we met het bootje terug om de bus te vatten naar huis. Echter was deze uitverkocht en moesten we 5 uur wachten. grrrr.
Gelukkig bleek 2 uur later dat die bus 4 plekken over had dus konden we alsnog mee. Gek genoeg duurde de terugrit 4 uur. Daardoor konden we niet meer naar Dede's huis en moesten we weer bij Rodrigo slapen. Zo erg was dat achteraf niet want toen we thuis kwamen werden we verrast met pizza!

Maandag zijn we terug naar Dede gegaan en heb ik heel de dag bijgeslapen en lekker met Niels geskyped.

Gisteren weer een lesdag. De ochtend zat bomvol met nieuwelingen. De middag viel echter tegen. Alleen Caro, een jongenl en een oude vrouw waren op komen dagen. Ze hadden alledrie een totaal ander niveau dus dit moest ik even creatief gaan oplossen. Halverwege de les sloten er 3 meiden aan die normaal altijd beide lessen volgen. Ze bestookte me met 1000 vragen en dachten dat ik getrouwd was vanwege mijn ringen. Ik heb toen uitgelegd toen het zat e een foto van Niels laten zien.' Teacher, he izzz bjoetefoll!' Ik was natuurlijk ontzettend trots dat ze zo snel leren en had ze maar even aan het werk gezet. Toen ik terug kwam stond er Lisa loves Niels op het bord en dit vond ik erg grappig haha.

Zooo dit was het wel weer even. Vanmiddag en vanavond neemt Dede ons mee naar Augusta. Niet om te stappen, maar om te eten.. heujjj!

Beijo


P.s. hier een link van een ontzettend fout nummer dat hier helemaal hot is.
http://www.youtube.com/watch?v=TZbyVY9slRo

  • 29 Januari 2014 - 19:19

    Dees:

    Ge hebt het wel naar oew zin nie?
    Mooi zo!
    Lekker genieten he.
    En dat nummer.. oh my god! -_-

  • 30 Januari 2014 - 10:02

    Ema:

    Lekker nummer haha! Mooie verhalen Lies, lekker genieten! Kus

  • 07 Februari 2014 - 14:36

    Lisanne Van Der Vliet:

    Ik vergeet steeds de reacties te lezen. Thanks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4795

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Brazilië

Landen bezocht: