Minha primeira semana - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lisanne Vliet - WaarBenJij.nu Minha primeira semana - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Lisanne Vliet - WaarBenJij.nu

Minha primeira semana

Door: Lisah

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 Januari 2014 | Brazilië, São Paulo

Oi!

Vandaag heb ik mijn eerste les gegeven! Aangezien ik nu moet wachten tot de 2e les van Nataly klaar is, leek het me een goed idee weer eens wat van me te laten horen! Mijn eerste week hier zit erop en uiteraard was geen een dag hetzelfde ;).

Tot en met donderdag hebben Nataly en ik bij Rodrigo, een AIESECcer, geslapen. Een hele moderne buurt en alles tot onze beschikking :)! Echter is het natuurlijk doodzonde als je binnen blijft zitten (ook al regent t soms pijpenstelen) dus zijn we elke dag met onze Colombiaanse maat Ronald op pad geweest. Vrijdag zijn we met de metro naar St. Andre gegaan (een dorpje naar Sao Paulo) en hebben daar onze eigen nationaliteiten vertegenwoordigd voor AIESEC. Dit was op de universiteit UFABC, die echt mega mega groot is. Cheerleaders, Samba School, stijldansers, een biljartzaal, alles was aanwezig! Ik was (zoals tot nu toe elke dag) mijn camera vergeten dus ik hoop dat ik foto's van iemand anders kan krijgen. Affijn, na deze inschrijfdag voor nieuwe studenten zijn we met ons groepje wat gaan drinken en wilde we op stap gaan, maar iedereen (incl. ik), begon te zaniken dat we te moe waren. De dag erna was er een feest in de parkeergarage van de Uni om het nieuwe collegejaar te openen. Bier was nog goedkoper dan bij Plato en ik had in no time 1423 nieuwe vrienden erbij, wiehoee! Mijn gave ben ik niet kwijt trouwens, want ik vond natuurlijk weer een mooi bedrag aan briefgeld op de grond :D!
's Avonds zijn we weer wat gaan drinken en deden we een nieuwe poging om op stap te gaan (AUGUSTASTREET!) maar neen, we konden de metro niet meer redden.

Zondag bleek dat heel de wijk zonder stroom zat dus zijn we naar de Starbucks gegaan zodat iedereen wat werk kon doen. Toen ik aan de toonbank 7x mn naam opnieuw moest uitspreken heb ik maar besloten dat ik hier vanaf nu officieel Lisah heet. Dat is namelijk het enige wat ze van Lisanne kunnen fabriceren :P. Om onszelf te belonen zijn we 's avonds naar Vila Madaleina gereden voor wat eten en wat biertjes. Rodrigo wilde niet te laat gaan slapen dus we gingen redelijk optijd weg uit het salsacafé maar hij had pech... op straat werden we namelijk tegengehouden. WHAT'S GOING ON???? STREET SAMBAAAA! Van het ene op het andere moment stond ik midden in een groot festijn met ongeveer 150 instrumenten, dansende vrouwkes met een ass waar je U tegen zegt en bbq tentjes en bierverkopers. We gingen natuurlijk helemaal uit onze plaat en mijn weekend was weer gemaakt :).

Gisteren zouden we eigenlijk een paar uurtjes naar de binnenstad gaan (Havaiana winkel!!!) maar Rodrigo had zich helaas meer dan dik verslapen helaas :(. Om het goed te maken zijn we naar een grote shoppingmall geweest om daar te lunchen. Gekkenhuis! Je hebt hier vaak een soort 'binnenplaats' met allemaal tafels en stoelen, en daaromheen alle restaurantjes. Heel de wereld is vertegenwoordigd maar kiezen was niet moeilijk... Sushi!
Hierna zijn we doorgereden naar mijn nieuwe huis en de NGO. Ik wil nog niet te veel verklappen omdat ik thuis straks alles ga filmen, maar het is heel fraai allemaal!! Helaas spreken de eigenaresse en de werkster geen woord Engels, maar via wat Spaans komen we er wel uit :)!
De NGO is ook heeel cool. Het is een verbouwd huis, waar HIVpatienten vanalles kunnen komen doen. Het motto is: Maybe there is no cure, but there is a treatment! Ze hebben hier Yoga, theaterlessen, taarten bakken, schilderen, en nog veel meer. Deze 6 weken staan in het teken van de lessen van Nataly en mij. Elke dinsdag en donderdag hebben we 's ochtends tieners, en 's middags volwassen participanten. De rest van de dagen kunnen we lessen voorbereiden, of extra lessen geven met bijv. een film of muziek.
Tot vanmorgen was ik heel nerveus, bang om te snel door mijn stof heen te raken, maar na 2 minuten lesgeven kon ik opgelucht ademhalen. Ze kunnen niet eens tot 10 tellen dus ik kan mijn stof die ik voor 1 les had voor de hele cursus gebruiken denk ik :). Iedereen is supergemotiveerd en we hebben ook veel gelachen. Kan ik, en velen andere die ik ken, veel van leren!

Dit was het wel even voor nu. Ik zal vanavond even kijken of ik wat filmpjes kan uploaden.

Nu ik mijn rooster weet kan ik trouwens wat makkelijker Skype-afspraken inplannen dus laat maar weten!

Até a próxima blogue (volgens google translate)!!!!!



  • 21 Januari 2014 - 18:23

    Miepvdvliet:

    Wat een leuk reisverslag!,heb het al eeen paar keer gelezen.Even was je weer een beetje dichterbij mij, Je hebt het wel leuk he als ik alles zo lees, Daar ben ik heel blij om.En op school gaat het ook vast lukken.Ik denk dat ik me echt teveel zorgen heb gemaakt. Lust je het eten daar? Heb je een mooie kamer?Het is daar 3 uur vroeger he,dus nog maar kwart over 3.Hier is het al donker, mijn hand is bijna beter,Ik brand nog elke dag een kaarsje voor je hoor!Nog veel succes en plezier, heel veel dikke kussen van OMA XXXXXXXXXXXXX


  • 22 Januari 2014 - 09:14

    Aniet:

    Hey Lisah...nou dat klinkt zeer opgewekt en 't lijkt me 'n toppie werkweek....eerder 'n wiekentbaantje...haha. Fijn dat je het naar je zin hebt en we kijken uit naar 'n paar leuke plaatjes om 'n idee van je omgeving te krijgen. Nou doe je best maarruh bovenal......GENIET! Liefs vd Madeliefkus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 4785

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Maart 2014

Brazilië

Landen bezocht: